Ramowy plan dnia 2021/2022
Realizacja podstawy programowej w godzinach od 8.00-13.00
Czas od do | Rodzaj aktywności dzieci |
6.30 – 8.15 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.: zabawy ogólnorozwojowe- konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne, badawcze i inne. Swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. Indywidualne lub zespołowe rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne, ćwiczenia ruchowe w formie opowieści ruchowej. Zabawy ruchowe. |
8.15 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych. Śniadanie. |
9.00 – 11.30 * | Zajęcia edukacyjne realizowane na podstawie programu wychowania przedszkolnego, wspomagające całościowy rozwój dziecka i przygotowujące do podjęcia nauki w szkole. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących całościowy rozwój dziecka; podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych; wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy ruchowe. Rytmika. Język angielski. Religia (dla zainteresowanych) –raz w tygodniu. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Pobyt na świeżym powietrzu- zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, gry sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze i porządkowe. |
11.30– 13.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, nakrywanie do stołu. Obiad. Kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole, posługiwanie się sztućcami, sprzątanie po sobie. Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
13.00 – 14.45
| Relaks, słuchanie bajek i muzyki. Zabawy i gry stolikowe. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy na świeżym powietrzu. |
14.45 – 15.15 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczno – sanitarne. Podwieczorek |
15.15 – 17.00 | Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem pracy dziecka. Realizacja zajęć dodatkowych na życzenie rodziców. Utrwalanie wiadomości poprzez zabawę. Bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |
*o kolejności realizacji zadań decyduje nauczyciel