Kalendarz roku przedszkolnego 2024/2025
DATA | OKAZJA | PRZEDSZKOLE NIECZYNNE | DYŻUR | ZAPISY NA DYŻUR |
ROK 2024 | ||||
14.10 (pn.) | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych i opiekuńczych (Na podstawie art. 130 §2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. nr 21, poz. 94 z późn. zm.)) | 14.10.2024 | ………………………… | ………………………… |
01.11 (pn.) | Wszystkich Świętych | 01.11.2024 | ………………………… | ………………………… |
24.12-26.12 (wt.-czw.) | Zimowa przerwa świąteczna | 24-26.12.2024 | ………………………… | ………………………… |
23.12 (pn.) 27.12. (pt.) 30-31.12 (pn-wt.) | Zimowa przerwa świąteczna DZIEŃ WOLNY OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 02-13.12.2024 |
ROK 2025 | ||||
01.01 (śr.) | Nowy Rok | 01.01.2025 | ||
02.01-03.01 (czw.-pt.) | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych PRZEDSZKOLE NIECZYNNE | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 16-20.12.2024 |
20.01-02.02 | Ferie Zimowe | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 06.01-10.01.2025 |
17-18.04 22.04. (czw.-wt.) | Wiosenna przerwa świąteczna | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 3.04-11.04.2025 |
21.04 (pn.) | Poniedziałek Wielkanocny | 21.04.2025 | ………………………… | ………………………… |
22.04 (wt.) | Dzień wolny od zajęć dydaktycznych | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 3.04-11.04.2024 |
01.05 (czw.) | 1 maja | 01.05.2025 | ………………………… | ………………………… |
02.05 (pt.) | Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej DZIEŃ WOLNY OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 22.04-27.04.2025 |
03.05 (sob.) | 3 maja | 03.06.2025 | ………………………… | ………………………… |
19.06 (czw.) | Boże Ciało | 19.06.2025 | ………………………… | ………………………… |
20.06 (pt.) | DZIEŃ WOLNY OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 09.06-16.06.2025 |
LIPIEC | PRZERWA WAKACYJNA | …………………………. | zajęcia opiekuńczo-wychowawcze | 02.06-16.06.2025 |
W sierpniu przedszkole jest zamknięte.
Ramowy plan dnia 2023/2024
Realizacja podstawy programowej w godzinach od 8.00-13.00
Czas od do | Rodzaj aktywności dzieci |
6.30 – 8.15 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w wybranych kącikach zainteresowań.: zabawy ogólnorozwojowe- konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne, badawcze i inne. Swobodne działania twórcze rozwijające zdolności manualne dzieci. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym. Indywidualne lub zespołowe rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Ćwiczenia poranne, ćwiczenia ruchowe w formie opowieści ruchowej. Zabawy ruchowe. |
8.15 – 9.00 | Przygotowanie do śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych. Śniadanie. |
9.00 – 11.30 * | Zajęcia edukacyjne realizowane na podstawie programu wychowania przedszkolnego, wspomagające całościowy rozwój dziecka i przygotowujące do podjęcia nauki w szkole. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących całościowy rozwój dziecka; podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych; wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką, literaturą. Zabawy ruchowe. Rytmika. Język angielski. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Pobyt na świeżym powietrzu- zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, zabawy ruchowe, gry sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, ogrodnicze i porządkowe. |
11.30– 13.00 | Przygotowanie do obiadu. Zabiegi higieniczne, nakrywanie do stołu. Obiad. Kształtowanie kulturalnego zachowania się przy stole, posługiwanie się sztućcami, sprzątanie po sobie. Zabiegi higieniczne po obiedzie. |
13.00 – 14.45 | Relaks, słuchanie bajek i muzyki. Zabawy i gry stolikowe. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – realizacja pomysłów dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela. Zabawy na świeżym powietrzu. |
14.45 – 15.15 | Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczno – sanitarne. Podwieczorek |
15.15 – 17.00 | Zabawy i ćwiczenia prowadzone przez nauczyciela zgodnie z indywidualnym planem pracy dziecka. Realizacja zajęć dodatkowych na życzenie rodziców. Utrwalanie wiadomości poprzez zabawę. Bajkoterapia, muzykoterapia, ćwiczenia relaksacyjne. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci. |
*o kolejności realizacji zadań decyduje nauczyciel